Un museu, com qualsevol equipament públic amb vocació social, difícilment és autosuficient

Un museu, com qualsevol equipament públic amb vocació social, difícilment és autosuficient però es tracta d’una institució dinàmica que sempre presenta oportunitats d’obtenció de finançament addicional. En aquest sentit, cal apostar pel mecenatge privat per a l’obtenció de recursos per a les actuacions que es vagin programant. Per això, s’ha de considerar la participació dels industrials del sector turístic i les accions de responsabilitat social corporativa de les empreses en general, especialment les de l’entorn territorial. En aquest sentit, es preveu que cada element museogràfic de les sales serà susceptible d’ésser esponsoritzat, [...]

Desenvolupament del Museu - Els recursos económics, pàg. 109
Museu del Turisme ©, Projecte Bàsic

I a peu de pàgina s'expliquen els principals arguments per obtenir aquests patrocinis: beneficis fiscals i el valor afegit del mecenatge. Es remarca que són els principals arguments. És a dir, és pretén buscar patrocinadors (sponsors) per a cada element d'un museu situat en un edifici (públic) de difícil accés i del que, ja en la presentació del projecte executiu, es va dir que "no portaria més turistes". Això si, serà publicitat a tort i dret per Publintur. De debò s'han de gastar 1.000.000 d'euros amb aquesta mena de previsions? Diguem NO AL MUSEU!


Deja un comentario...